Parfum Givenchy

Parfumuri Givenchy - esente moderne, pline de personalitate

Brandul Givenchy si ale sale parfumuri opulente, luxuriante

hubert givenchyIn anul 1957, Hubert de Givenchy a decis sa inceapa crearea de arome cu ajutorul fratelui sau, Jean Claude. Primul parfum Givenchy pe care l-a proiectat a fost configurat exclusiv pentru Audrey Hepburn, numele acestuia fiind concentrat de sintagma „L’Interdit”. Conform legendei, numele sau isi are originea intocmai in vorbele frumoasei Audrey, care la auzul faptului ca al sau parfum ar urma sa fie comercializat a exclamat: „Dar este parfumul meu, iti interzic!” Cu toate acestea, ea accepta, fara consideratie, sa pozeze pentru afisul publicitar al parfumului. Nu-i de mirare acest lucru, avand in vedere faptul ca ea a fost una dintre primele muze ale cinematografiei, dar si ale industriei de parfumuri. In acelasi an, Hubert a creat parfumul „Le De”.

1959 a fost anul in care alte doua arome au ajuns in lumina reflectoarelor, respectiv „Monsieur de Givenchy” – un parfum emblematic pentru publicul masculin, dar si „Vetyver Water”- esenta care avea sa devina semnatura lui Hubert. „Givenchy III” a fost lansat cu fast in anul 1970, acesta fiind un cifru care se adreseaza femeilor ce depasesc varsta de 30 de ani. Distins, elegant si plin de rafinament. In stare proaspata, parfumul se deplaseaza de la o nota verde revigoranta spre un cumul greoi de trandafir si iasomie, un spectacol floral care acompaniaza de minune trasaturile angelice ale femeii contemporane. Pentru partea masculina complementara a aparut, patru ani mai tarziu, parfumul „Gentleman”, unul dintre cele mai sofisticate parfumuri Givenchy.

In anul 1973, Hubert de Givenchy a lansat o colectie de parfumuri Givenchy barbatesti denumita „Gentleman”, aceasta fiind, in sinea lui, sinonima cu eleganta tipica publicului masculin. In urma acestui tribut adus barbatilor de pretutindeni, el a castigat premiul „Golden Trimble Award”. Alaturi de imaginea sa, in anul 1987 brandul  devine un punct de referinta pentru gama produselor de ingrijire adresata copilasilor prin intermediul parfumului „Tartine et Chocolat”, o esenta proaspata, fructata, cu un iz tonic de citrice.

Doar un an mai tarziu, LVMH a cumparat brandul Givenchy, pentru ca la varsta de 68 de ani, respectiv in anul 1995 – Hubert sa renunte la conducerea companiei sale. John Galliano si Alexander McQueen au fost cei doi urmasi, asta pana a venit randul lui Julien MacDonald, in anul 2001. La dezvoltarea brandului a contribuit si Ricardo Tisci, acesta oferind un reviriment companiei in anul 2005, dar si colectiei de parfumuri Givenchy.

Creatiile ce au purtat semnatura acestei case nu au intarziat sa-i uimeasca pe cei pasionati, nume importante fiind „Xeryus”- 1986, „Amarige” – 1991, respectiv „Organza” – 1996. In anul 1998, parfumul ” π” („Pi”) a fost dedicat fortei interioare a omului, care prin energia si prin dorinta sa de a cuceri lumea reuseste sa exceleze in ceea ce face. Bineinteles, o importanta contributie a avut-o si Serge Manseau, maestrul care a reusit sa ofere fundamentul arhitectural al unei sticle geometrice, un vesmant din cristal care a impresionat prin liniile sale pure.

„Organza” a primit un tribut in anul 1999, respectiv parfumul „Organza Indecence”, esenta care a surprins publicul feminin prin intermediul tunicii drapate trasate in jurul sticlei, o piesa vestimentara care sublinia formele voluptoase ale femeii. In aceeasi nota cu silueta de clepsidra, „Organza Indecence” este o aroma mult mai senzuala decat varianta clasica, lansata cu trei ani inainte in gama selecta a parfumurilor Givenchy.

Totusi, se poate spune ca anul 2003 a fost unul cu un real impact asupra casei de moda, in acest an ajungand in centrul atentiei creatia „Very Irresistible” – o sticluta fragila, inalta, in al carei continut jonglau notele primavaratice de trandafir. Liv Tyler – imaginea parfumului „Very Irresistible” a primit, drept recunostinta, un buchet unic de arome – acesta ascunzand in sufletul sau mirosul special al trandafirului de mai.

Istoria parfumurilor Givenchy era departe de a se fi terminat, dovada fiind lansarea creatiei „Ange ou Demon” in anul 2006, muza sa fiind Marie de Villepin. Foarte multe de spus despre miracolul oriental – floral „Ange ou Demon”, unul dintre cele mai longevive si bine vandute parfumuri Givenchy. Nici gama „Play” nu a fost una lipsita de succes, mai ales ca brandul s-a asociat cu imaginea apreciatului cantaret Justin Timberlake, profitand in continuare de geniul creator al lui Serge Manseau – care, si de aceasta data, a gandit o sticluta unica sub forma unui dispozitiv multimedia.

Ultimele arome aduse in parfumerii de brandul Givenchy au fost „Le Secret”, ambasadoare fiindu-i actrita Uma Thurman („Kill Bill” – film de referinta), precum si „Dahlia Noir”, un parfum lansat nu mai tarziu de anul 2012.

3 Comentarii
  1. Raspunde
    Raducanu Georgian 21 mai 2016 la 14:23

    Am avut o experienta cu parfumul Givenchy pour Homme, care este unul foarte dragut si delicat, dulce, dar asa de slab incat o mostra de 1ml nu a fost de ajuns pentru a produce niciun fel de proiectie a parfumului. Eram nevoit sa apropii zona unde am aplicat parfumul de nas pentru a-l putea simti. Cu toate acestea, parfumul a ramas in acel loc pana a doua zi. Consider ca este perfect pentru momentele intime, si iubesc mirosul, dar este inutil pentru uzura de zi cu zi. Poate ca daca il aplic intr-o cantitate foarte mare sa aiba un efect mai intens si sa se imprastie mai bine. Dar cat de mult sa fie? 1 ml mi se pare deja o canitate destul de mare. Daca as dubla-o, ar insemna sa consum o sticla de 30 ml in jumatate de luna.

    Am testat de curand si varianta blue a parfumului: este similara, are un miros minunat, delicat si chiar este proiectat mai bine – nu prea mult, doar atat cat trebuie si pentru mult timp. Si, de asemenea, dureaza in jur de 12 ore, ceea ce este perfect pentru un EDP.

    Cred ca parfumul este unul reusit, in cele din urma, facand abstractie de proiectia sa, are cam tot ce ii trebuie si voi incerca sa il detin in permanenta.

  2. Raspunde
    Marius Alexandrescu 15 mai 2016 la 1:23

    Parfumurile Givenchy au fost mereu solutia pentru a ma „calma” in momentele in care nu stiam ce parfum as putea sa imi cumpar. De data asta, vinovatul a fost Gentlemen Only.

    Acesta se afla in linia acelor parfumuri ce au miros de sapun, dar unul aromat, curat, unul prin care multe parfumuri din aceasta gama ar da gres incercand sa-l reproduca. As spune ca este un parfum de zi pe care poti sa il porti cu usurinta in orice sezon.

    Nu pot spune ca nu am primit complimente in timp ce il purtam, din cand in cand mai apar si acestea, dar nu asa de des precum la alte parfumuri. Cred ca este un parfum mult prea personal. De obicei, in cazul acestor mirosuri curate, aromele sunt usoare, subtile si ofera un miros placut dar mai mult o senzatie placuta celui ce il poarta. Nu sunt extrem de unice, dar totusi greu de realizat un parfum de acest gen care sa si placa multor oameni.

    Deci, in concluzie, as recomanda acest parfum atunci cand va aflati in ipostaza in care nu stiti ce sa cumparati sau, din contra, aveti prea multe optiuni, printre care si acesta. E un parfum sigur si placut, pe care l-as recomanda in situatiile in care stiti ca o sa fiti mai mult timp plecati. E persistent si mirosul sta aproape de corp si genereaza o continua stare pozitiva.

  3. Raspunde
    Alina Bratu 14 mai 2016 la 10:13

    Am inceput sa fiu la curent cu parfumurile Givenchy si sa le apreciez mai mult de cand am primit drept cadou un parfum pe care mi-a fost imposibil sa-l gasesc in magazinele din Romania. E vorba de Le Bouquet Absolu. Am fost socata inca de la prima puliverizare, ce m-a invaluit intr-o explozie placuta e aroma de fructe de padure.. o surpriza placuta si exuberanta. Apoi, simturile mele au trecut de la aroma cremoasa la una florala, puternica, de trandafir, surprinzator de curata si romantica. Drydownul, ce era la inceput unul dulce, tineresc, s-a transformat in ceva clasic, matur, neasteptat de capricios, schimbari destul de spontane ale aromelor. Juxtapunerea notelor foarte diferite dar perfect amestecate fac acest parfum sa fie iubit de oricine este in cautarea unui parfum romantic si jucaus. Ce am apreciat foarte mult la Le Bouquet Aboslu este faptul ca nu are niciun miros chimic sau sintetic, ceea ce mai rar intalnesti in majoritatea productiilor actuale.

    Singura problema, asa cum am zis si la inceputul comentariului, este ca e foarte greu de gasit. A trebuit sa apelez la o prietena care sa mi-l aduca din alta tara, dar cred ca se poate comanda si online de pe diverse magazine.

     

Lasa un raspuns