Parfumuri de lux

Parfumul este o parte importanta a identitatii. El comunica mai multe despre tine decat o fac hainele sau comportamentul, persoanele din jur ajungand sa te cunoasca fara a te privi sau a vorbi cu tine. Pulverizarea unui parfum de lux reprezinta una dintre cele mai delicate, dar si puternice experiente senzoriale pe care un om le poate experimenta. Caci, un parfum scump poate evoca anumite amintiri, emanand o vibratie, o dorinta sau o stare.

Intelegand pe deplin puterea esentelor, marile branduri ne atrag spre aromele lor cu povesti originale, cu prezentari exotice, folosind modele de vis si strategii de marketing personalizate pentru a ajunge la sufletul publicului contemporan. Dar, inainte ca atentia noastra sa fie captata de asa zisele parfumuri scumpe, precum Polo Sport, Acqua di Gio sau Light Blue, au existat parfumuri de lux pure, realizate de catre experti.

In afara peisajului hollywoodian, parfumierii care au stat in spatele aromelor de nisa si-au petrecut multi ani in umbra, construindu-si cu atentie semnaturi olfative care nu aveau sa fie uitate prea curand in era moderna. In randurile ce urmeaza ne-am gandit sa iti oferim o lista completa a celor mai bune branduri de nisa, care de-a lungul timpului au furnizat parfumuri de lux pentru familile regale, dar si pentru persoanele care nu poseda sange nobil insa sunt avide de bun gust si lux.

Annick Goutal

annick goutalAnnick Goutal este un membru de elita al „French High Perfumery”, ramanand unul dintre putinele branduri care are proprii sai parfumieri. Da, acestia creeaza doar pentru Annick Goutal, fara a impartasi cunostintele lor si restul caselor de moda care si-au construit o divizie de parfumuri de lux.

Brandul isi conserva autenticitatea si calitatea prin faptul ca realizeaza totul, de la arome pana la ambalaje in Franta, angajand mestesugari de exceptie. La randul lor, acestia sunt adevarati maestrii, iar din aceasta cauza procesul de industrializare este scos din discutie. O prezenta constanta in majoritatea topurilor dedicate parfumurilor de lux, aromele Annick Goutal atrag prin compozitia lor profunda, dar si prin notorietatea pe care au castigat-o de-a lungul anilor. Nu-i de mirare ca ele raman unele dintre cele mai scumpe parfumuri solicitate de publicul general.

Annick Goutal

Annick Goutal

Inapoi la lista ↑

Arquiste

arquisteBrandul Arquiste a fost fondat de catre arhitectul mexican Carlos Huber, care a fost in trecut un designer de interioare pentru casa Polo Ralph Lauren.

Acesta s-a mutat in orasul New York pentru a pune bazele colectiei sale de parfumuri de nisa, care a castigat de-a lungul timpului numeroase titluri prestigioase. Nu-i un secret faptul ca Arquiste aduce in fata publicului feminin parfumuri de lux desavarsite, asa cum ar fi „Infanta en Flor” sau „L’Etrog Acqua”.

Arquiste

Inapoi la lista ↑

Byredo

byredo

Byredo este o casa suedeza de parfumuri scumpe care imbina referintele culturale olfactive din peisajul Asiei de Sud. Al sau fondator este Ben Gorham, care poseda atat origini canadiene, cat si indiene.

Pornind de la mixul care il caracterizeaza, geniul Ben Gorham s-a decis sa aduca in atentia publicului modern parfumuri de nisa cu mirosuri distincte, care arata fuziunea continua intre Est si Vest. Chiar daca resursele sunt obtinute de pe intreg globul, ale sale parfumuri de lux sunt facute si ansamblate manual in Suedia.

Inapoi la lista ↑

Clive Christian

clive christianCasa Clive Cristian este responsabila pentru cel mai scump parfum din lume, denumit emblematic „No. 1”. Recunoscut de Guinness Book of Records, No. 1 este gazduit intr-un cristal Baccart, lustruit cu un diamant de cinci carate si un guler de aur de 18 karate. Pentru a atinge perfectiunea sa olfactiva este necesara o perioada de nu mai putin de sase luni de zile.

Parfumurile de lux ale casei Clive Cristian sunt atat de exclusiviste, incat cele mai scumpe exemplare se gasesc doar in anumite locuri prestigioase, asa cum ar fi Harrods London & Bergdorf Goodman.

Clive Christian

Clive Christian

Inapoi la lista ↑

Creed

creedBrandul Creed, fondat de catre James Creed in anii 1700, este o alta parfumerie al carui obiectiv principal era acela de a furniza esente de lux familiilor regale, inclusiv reginei Victoria. Acum, generatii mai tarziu, compania ramane in familie, apartinind parfumierului Olivier Creed.

Acesta din urma insista sa pastreze traditiile, optand pentru cantarirea, amestecarea si filtrarea manuala a ingredientelor, procese care si-au pastrat concentricitatea de-a lungul secolelor. Din aceasta cauza, un parfum Creed lansat cu decenii in urma va fi la fel de valoros precum unul contemporan.

Inapoi la lista ↑

The Different Company

the different companyThe Different Company este un brand mai modern, nascut in anul 2000 din initiativa parfumierului Jean Claude Ellena – una dintre cele mai ilustre figuri ale acestei lumi.

Asa cum probabil stiti, el a fost responsabil pentru crearea numeroaselor arome de lux care provin din partea caselor de moda Hermes, Bvlgari si Cartier.

The Different Company

The Different Company

The Different Company

Inapoi la lista ↑

Xerjoff

xerjoffLocul in care s-au nascut parfumurile de nisa Xerjoff este orasul Torino, Italia. Insa, in momentul actual, designul lor artizanal este finisat in Grasse. De departe, parfumurile de lux Xerjoff se vand in Europa si in Orientul Mijlociu.

Ramanand fidel spiritului de lux, brandul infatiseaza sticlue sculptate in piatra de cuart, sticla de Murano si alte suporturi pretioase. Intregul proces de prelucrare le face sa arate precum operele de arta sculpturale.

Inapoi la lista ↑

Jo Malone

jo maloneFondata in Londra, Jo Malone este acum una dintre cele mai renumite marci de parfumuri de lux. Brandul in sine se proclama unul inovativ, caci tehnica folosita pentru definirea compozitiilor este aceea a stratificarii.

Mai mult decat atat, brandul Jo Malone a mers atat de departe incat si-a insusit drept marca inregistrata sintagma „parfumuri scumpe combinate”.

Jo Malone

 

Inapoi la lista ↑

Odin

parfumuri odinUn boutique care obisnuia sa gazduiasca numeroase parfumuri de nisa s-a hotarat sa isi lanseze propria lininie de esente de lux. Incepand cu anul 2009, boutique-ul din New York si-a lansat propriile parfumuri scumpe, arome care aveau drept sursa de inspiratie spiritul exotic al calatoriilor.

Intr-adevar, el promoveaza arome de lux care te poarta cu gandul la diverse locatii exotice de pe glob, asa cum ar fi Himalaya, India de Vest, Iordania, Japonia, Turcia sau Marea Mediterana. Mirosurile sunt placute si memorabile, asta si pentru ca strategia lor a fost aceea de a promova parfumuri de lux unisex.

Inapoi la lista ↑

Penhaligon`s

parfumuri penhaligonsWilliam Penhaligon si-a fondat compania acum mult timp, mai precis in anii 1800. Cu toate acestea, la inceput ea denumea o simpla frizerie din Marea Britanie. In momentul de fata, ale lor parfumuri de nisa au castigat enorm din perspectiva popularitatii, mai ales pentru ca brandul promoveaza materiile prime de cea mai inalta calitate.

Nu-i de mirare maniera in care se vinde cel mai scump parfum al casei Penhaligon, care are la baza iasomie fina. Ce-i drept, vorbim despre o resursa care costa de doua ori mai mult decat aurul.

Penhaligon’s

Penhaligon’s

Penhaligon’s

Inapoi la lista ↑

Tom Ford

tom fordDesignerul Tom Ford este acela care si-a configurat propriile parfumuri de lux, colectia adusa drept tribut publicului feminin avand aceeasi finete ca si restul liniilor de produse create de Tom Ford. Un cumul de 16 arome, potrivite atat pentru barbati cat si pentru femei.

„Private Blend” este locul in care iau nastere aromele speciale, originale, care nu sunt constranse de conventiile dupa care se ghideaza restul parfumierilor. Astfel, designerul deschide cunoscatorilor o usa in lumea fascinanta a parfumurilor artizanale. Fiecare esenta incepe cu o extractia pretioasa a unei singure note, in jurul careia vor dansa restul acordurilor secundare, realizand un spectacol complet.

Tom Ford

Tom Ford

Tom Ford

Inapoi la lista ↑

Armani Prive

armani priveDupa cum ii spune si numele, divizia Armani Prive a inceput ca un proiect privat. Mai precis, Giorgio Aramni a creat o colectie de parfumuri de nisa, destinata exclusiv lui si prietenilor sai. Fiecare parfum de lux din colectia Armani Prive este inspirat de o amintire sau de un sentiment personal al creatorului.

Ele se incadreaza in tipologia parfumurilor de lux pentru ca detin in a lor compozitie cateva ingrediente rare, care transforma parfumurile in adevarate explozii senzoriale, puternice si pure totodata. Forma sticlei de parfum Armani Prive este rafinata si atemporala, cu un dop inspirat dintr-o piatra pretioasa. Colectia este gratioasa, extrem de sofisticata si rara.

Armani Prive

Armani Prive

Armani Prive

Inapoi la lista ↑

Roja

rojaFiind un maestru parfumier, Roja Dove este renumit pentru utilizarea celor mai bune ingrediente disponibile, pornind de la pretiosul trandafir de mai si pana la celebrul acord de chihlimbar. Asa cum va imaginati, creatiile Roja se infaptuiesc fara compromisuri, transformandu-se in parfumuri de lux de inalta calitate.

Nici nu ar avea cum altfel pentru ca fiecare element beneficiaza de atentia personala a lui Roja. Ca un efect imediat, aromele par a fi desprinse dintr-un peisaj fantastic, care ofera purtatorului impresia de „astazi sunt aici, maine pot pleca”. Aceast sintagma surprinde filosofia brandului Roja, pentru ca aromele sunt configurate pentru a fi apreciate in fiecare clipa la aceeasi intensitate. Calitate, lux si rafinament – asa am putea descrie in doar trei cuvinte parfumurile de lux Roja.

Inapoi la lista ↑

Alexandre J

alexandre jUn spirit unic si creativ, Alexandre J doreste sa imparta celor din jur viziunea sa asupra lumii, pe care o percepe ca pe o opera de arta. Fiecare creatie exploreaza o gama larga de note olfactive, un design unic, dar si o idee artistica.

Materiile prime utilizate pentru a crea parfumuri de lux sunt nobile, rare si pretioase. Gasirea unui echilibru perfect este un proces lent, laborios, pe care Alexandre J pare a-l duce la bun sfarsit fara compromisuri. El raspunde tuturor provocarilor pentru ca, in final, tot ceea ce conteaza este experienta olfactiva oferita clientului.

Alexandre J

Inapoi la lista ↑

Bond No. 9

bond no 9Pledand pentru maiestrie si lux, parfumurile de nisa ce poarta semnatura brandului Bond No. 9 sunt unice si elegante, demonstrand inca o data faptul ca nimic nu se poate compara cu arta manuala, care implica devotament si osteneala. Bond No. 9 este o companie americana de parfumuri care aduce un omagiu orasului New York.

Fondata in anul 2003 de catre veteranul Laurice Rahme si denumita dupa strada din adresa sediului ( Bond Street, numarul 9, Boho), ea aduce in vizorul publicului contemporan compozitii iconice pentru orasul New York, care au legatura fie cu geografia, fie cu istoria orasului. In plus, consumatorul final este delectat cu mirosuri inovatoare si cu ambalaje colorate.

Inapoi la lista ↑

Amouage

amouageMandrindu-se cu titulatura de „cel mai valoros parfum din lume”, brandul Amouage isi are originea in Sultanatul Oman. Producerea unui parfum de nisa din colectia Amouage nu se face in graba, ci este mai degraba cumulul anilor de rabdare si munca grea. Spunem asta pentru ca sticlutele de parfumuri de lux placate cu aur sunt realizate manual, de catre cei mai talentati maestrii.

Amouage se bazeaza pe ingredientele de baza din Oman, respectiv tamaia argintie, smirna si trandafirul Rock. Astazi, ca si in cele mai vechi timpuri, rasina pretioasa din obisnuitul arbore de tamaie este recoltata manual, cu grija, de catre o casta a crescatorilor de animale. De asemenea, in cadrul compozitiilor este folosit acordul de trandafir Rock Omani, o specie incredibil de rara care creste si infloreste pe o perioada scurta din an. Ea se gaseste pe cele mai inalte creste ale muntilor din Oman.

Inapoi la lista ↑

Lalique

LALIQUEFiecare flacon care poarta semnatura brandului Lalique este rafinat. Insa, incepand cu anul 1994, acestea si-au depasit statutul clasic de parfumuri de lux, devenind disponibile doar in editii limitate, semnate si numerotate.

Maestrii artizani care sculpteaza in sticla pentru brandul Lalique sunt cunoscuti pe plan mondial pentru ca prin intermediul fiecarei sticlute lansate ei isi demonstreaza talentul pentru crearea si finisarea vesmintelor luxoase, curbelor voluminoase si ornamentelor detaliate. Si totul prin intermediul traditiilor venerabile.

Inapoi la lista ↑

By Kilian

killianKilian Hennessy…daca ultimul nume va suna cunoscut, atunci acest lucru nu ar trebui sa va mire. Hennessy este numele unui celebru coniac francez, Kilian fiind mostenitorul unei linii lungi de fabrici care se ocupa cu productia acestei bauturi.

Insa, instinctual, luxul coniacului a fost transmis si diviziei de parfumuri de nisa, iar din aceasta cauza niciun cumparator nu va fi dezamagit de calitatea si originalitatea esentelor By Killian.

By Kilian

By Kilian

Inapoi la lista ↑

Nasomatto

nassomatoParfumurile scumpe din colectia Nasomatto sunt moderne, bogate si pline de personalitate, reflectand caracterul exploziv, bucuria de a trai si de a iubi a lui Alessandro. Fiecare dintre esentele aduse in lumina reflectoarelor este deosebit de concentrata, ea fiind prezentata sub titulatura de „Extrait Parfum”.

Puterea de durata este remarcabila, insa ele raman intiparite in mintea barbatilor moderni prin intermediul sticlutelor arhitecturale frumoase, dichisite cu diverse capace din lemn.

Nasomatto

Nasomatto

Inapoi la lista ↑

Stephane Humbert Lucas 777

 

stephane lucas humbert 777Dupa o intalnire remarcabila cu parfumierii Ted Lapidus si Annick Goutal, geniul lui SHL a inceput sa capete incredere in propriile forte si viziuni, utilizandu-si deopotriva ambivalentele sale artistice, dar si simturile cognitive care i-au adus de-a lungul timpului idei dintre cele mai avangardiste.

Timp de multi ani, Stephane Humbert, un pasionat al calatoriilor si al scrisului, a incercat sa isi imblanzeasca problemele prin intermediul psihanalizei. Ei bine, parfumul a fost catalizatorul sau in aceasta calatorie intrinseca. Atras in lumea araba, pe care o vede ca fiind „leaganul universului”, Stephane Humbert literalmente se elibereaza si isi analizeaza dorintele prin intermediul ingredientelor pe care le are la dispozitie. ” Orientul Mijlociu are un miros aparte; Imi place mirosul sau”.

Stephane Humbert Lucas 777

 

 

 

Voi ce esente de lux folositi cand doriti sa va simtiti rasfatati?

Doriti sa aflati mai multe informatii despre brandurile de lux si aromele pe care acestea le folosesc? Daca da, va invitam sa discutam impreuna despre acestea in sectiunea dedicata comentariilor

6 Comentarii
  1. Raspunde
    Magda Ioana 8 septembrie 2016 la 18:18

    Amber & Patchouli este parfumul meu favorit de la Jo Malone. El este senzual si seducator. In momentul in care se usuca este atat de uimitor si sexy. Am primit mai multe complimente pe baza sa, destul de multe de la barbati. Acesta a durat, de asemenea, cat o zi intreaga de lucru. Asadar, timp de noua ore am putut sa simt cum se reflecta pe pielea mea. Ce este interesant este ca parfumul se dezvolta intr-o asa maniera incat vine la viata mai ales in cadrul sezonului cald. Detine un fel de patchouli mai dificil, cam cum il regasim in Noir Patchouli – Histoires de Parfums, dar nu ma vad purtand respectiva aroma pentru ca mi se pare mult prea puternica pentru o zi obisnuita.

    Jo Malone Amber & Patchouli este un miros nu foarte polarizant, ci mai degraba usor de purtat si versatil. El nu se proiecteaza prea departe, insa cu siguranta este simtit de catre cei din jur. Gama intensa a brandului are o concentratie de circa 20%, insa in functie de firma care il vinde poate sa fie mai longeviv sau nu.

    Este, in mod clar, cel mai intunecat parfum pe care Jo Malone il pune la dispozitia femeilor care sunt indragostite de parfumuri de lux, ceea ce inseamna ca nu vom gasi in el “äirness-ul” specific brandului. Daca iti plac aromele mai inchise, picante, orientale si bogate, atunci ar trebui sa incerci acest sprit picant. Mie imi place atat de tare incat as vrea sa existe pe piata o versiune mai puternica si intensa.

  2. Raspunde
    Oancea Adriana 13 septembrie 2016 la 16:55

    Ma bucur sa vad ca printre brandurile ce au reusit sa creeze esente de lux se numara si unul pe care l-am detinut candva. Se pare ca Jasmin de Nuit de la The Different Company are un cuvant important de spus in industria parfumurilor. Deschiderea sa este foarte frumoasa si interesanta, cu ceva mai mult chihlimbar si vanilie decat iasomie. Ce-i drept, acordul dintre cele doua este usor sintetic.  Iasomia apare ca si cum ar fi ingropata sub acest strat gri de praf dulce al vaniliei si chihlimbarului, invaluita intr-o ceata moale. Parfumul asta nu doar ca iti pune simturile oflactive la incercare, ci iti si testeaza imaginatia. Pe mine, una, ma duce cu gandul la un parfum pe care l-ar fi folosit persoanele bogate din perioadele vechi. Mai mult de atat, are si o parte contemporana, deoarece aceasta atingere ca de „satin” pe care o ofera poate fi vazuta ca o atingere pulverulenta, bine lustruita, industriala, moale.

    La scurt timp dupa isi fac aparitia alte note precum: anasonul, scortisoara, eugenolul si o usoara urma de paciuli, toate cu acelasi aspect rafinat, toate imprastiind caldura, se simt de parca ai avea ceva acidulat pe piele(cred ca e din cauza ambroxanului).

    Printre toate aceste multe note, iasomia este inca o nuanta mica si alba, care vine si pleaca, dupa scurt timp facandu-si disparitia complet. Asta este si principala slabiciune a parfumului, drydownul, mai exact. Destul de plictisitor si liniar, in mare parte centrat pe condimente. Cu toate acestea, departe de toate dezavantajele mentionate, este frumos, elegant, modern. Sincer spun ca m-a atras si ma atrage in continuare!

  3. Raspunde
    Radu Laurentiu 13 septembrie 2016 la 17:26

    Daca ar fi fost sa ma ghidez dupa propriul buget, nu mi-as fi putut permite un asemenea produs. Am primit cadou o sticla de la o ruda foarte apropiata. Era si o perioada in care pretul lui scazuse substantial, dar tot nu puteam sa il iau singura. Am fost cu sufletul la gura in acea zi si inca sunt asa in timp ce scriu asta. Sunt cativa care spun ca Aventus au cel mai bun parfum cu ananas din toata industria parfumurilor – eu sunt de parere ca aceasta onoare apartine lui Clive Christian.Acesta este pur si simplu mai dulce si, spre deosebire de Aventus, nu exista nicio urma de violete aici, pentru a adauga o „nuanta albastra” la dulceata ananasului. E ca un sirop dens si putin pulverulent din cauza irisului ce urmeaza sa fie vizibil ceva mai tarziu de la aplicare.Pe langa toate acestea, e si un citric minunat(lamaia) la inceput, dulceag, asa de increzator si inaltator. Exista, de asemenea, cateva condimente care au rolul de adauga o parte din natura si un aer exotic in interiorul sticlei. Si acestea sunt bine puse in compozitie si foarte echilibrate.Secretul ascuns al parfumului este nimeni altul decat chihlimbarul. Este magnific aici! Subtil, dulce, dar bland, prezenta sa este asigurata, e imposibil sa nu il observi. Calitatea acestei arome nu cred ca atinge cumva standardele pe care le are intr-un produs Creed sau Roja, dar e pe aproape.Incerc din rasputeri sa gasesc si cuisoarele, dar cred ca ceva note de lichen au devenit putin cam intruzive. Totul se rezuma la cateva valuri fructate, acompaniate de chihlimbar. Irisul devine mai impunator si orice mica prezenta a cedrului este rotunjita fie de vanilie, fie de rasina de labdanum.O capodopera in adevaratul sens al cuvantului. Mi-as fi dorit sa mai fi avut cel putin 3 sticle de acest fel, sau macar alte produse Clive Christian.

  4. Raspunde
    Gheorghe Carmen 17 octombrie 2016 la 17:37

    Bergamota, menta si piper.. cam tot ceea ce are. Mai e si ceva anason stea ce tot apare si dispare, iar ghimbirul este o nota de baza ce ramane constanta. Daca nu v-ati dat seama, e vorba de Mandragore de la Annick Goutal.

    Sunt placut surprinsa de piper, il iubesc, deoarece pe mine este elementul esential, alaturi de citrice si de menta care nu fac decat sa armonizeze si sa netezeasca putin din aroma intepatoare. Aromele florale apar la timp pentru a rotunji putin celelalte note. Acesta este exact genul meu de parfum – picant, lemnos, citrice verzi si amarui si ierburi.

    Cred ca ar putea fi perfect pentru a fi purtat pe timp de zi, in absolut orice perioada a anului. Depinde mult mai mult de stare, decat de climat. Chiar imi aduce putin aminte de Roma, un alt favorit de-al meu. Ambele au bergamota si menta la baza, la fel cum sunt si putin picante, intepatoare. Pentru mine, diferenta dintre cele doua o face latura balsamica si mediteraneana pe care o are Roma. Acesta are piperul putin mai subtil, mai camuflat in spatele altor arome menite sa ii reduca din intensitate. In locul partii mediteraneene sunt puse cateva plante si o aroma pulverulenta de tamaie si lemn.

    Mi-as fi dorit foarte mult sa aiba aceeasi longetivitate incredibila precum Roma. Pare sa se estompeze destul de rapid pe pielea mea.

  5. Raspunde
    Patricia 23 februarie 2017 la 11:14

    Wow, ce colectie de branduri cu adevarat importante in industria parfumurilor. Stau uneori si ma uit la ce se vinde prin Sephora, parfumuri pe care multi le vad ca fiind branduri exclusiviste…

    Ei bine, nu pot compara niciodata un brand precum Lalique sau Creed cu Chopard, nu cand vine vorba despre parfumuri de lux. Sunt de acord ca Chopard, D&G sau Chanel sunt branduri exclusiviste cand vine vorba despre haine sau accesorii, insa in materie de parfumuri sunt la ani lumina de topul realizat de voi in aceasta pagina.

    O voi salva la bookmarks si o voi recomanda cunostintelor care chiar sunt pasionate de parfumuri si vad in esentele de nisa potentiale achizitii de top pentru perioada urmatoare.

  6. Raspunde
    Oana 28 aprilie 2017 la 19:19

    Imi recomandati si mie un parfum de nisa cu origini frantuzesti? As dori un parfum care sa aiba ca nota de baza santalul.

    Multumesc!

Lasa un raspuns

Inregistrare cont nou
Reset Password
Sari la bara de unelte