Parfum Guerlain

Emblema unei personalitati unice in colectia de parfumuri Guerlain

Parfumurile Guerlain impresioneaza si astazi prin arome luxoase

GuerlainCreatiile Guerlain nascute din pasiunea pentru frumos si din venerarea traditiilor apar intr-o epoca luminata de dorinta de cunoastere. Secolul XIX este caracterizat prin fervoare culturala si intelectuala, dar si prin inovatie tehnologica. Pe acest fond efervescent, un om indrazneste sa dea contur unui nume ce avea sa stapaneasca lumea parfumurilor pana in prezent. In timpul sau, Guerlain devine un sinonim cu produsele de infrumusetare confectionate intr-o maniera luxoasa si menite sa complimenteze femeile de origine nobila. Anul 1828 este punctul de pornire a ceea ce avea sa se transforme in carma pentru cinci generatii a unei familii de afaceristi.

Totul incepe cu visul lui Pierre Francois Pascal Guerlain de a-si deschide o afacere cu parfumuri in Parisul lui Napoleon al III-lea. Talentul sau de alchimist seduce simturile roiale si incepe sa furnizeze esente personalizate imparatului si reginei Victoria. Aceasta indeletnicire atat de nobila este transmisa fiului, care la randul sau o paseaza urmatorilor mostenitori, insa afacerea de familie intra la jumatatea anilor ’90 in posesia companiei LMVH.

Cu toate ca a reusit in aproape 200 de ani sa lase o intreaga colectie de 325 de titluri diferite, Guerlain este asociat si cu produse cosmetice. Initiatorul pentru aceasta nisa a fost insasi Pascal, elaborand diverse formule de lotiuni si de potiuni menite sa infrumuseteze doamenle din inalta societate. Asa s-a dezvoltat o intreaga categorie de rujuri, de farduri in palete glam si de alte minunatii. Daca toate acestea impresionau publicul feminin din secolul XIX datorita retetelor inovatoare, in prezent brandul isi mentine interesul pentru a propune produse de o calitate superioara, ce bucura simturile femeilor din intreaga lume.

Renumele initial al casei de parfumuri Guerlain deriva tocmai din talentul lui Pascal de a crea si de a elabora arome personalizate, drept dovada stand sticlutele goale de miresme amprentate cu stema regala. Printre numele iconice din acea perioada trebuie mentionate Fleur d’Italie din 1884, Skine din 1887 sau Rococo. Cu toate acestea, primul pas catre modernitate este facut prin lansarea parfumului Jicky, ce avea un design inspirat din dopul de sampanie. Urmeaza o intrega linie de parfumuri Guerlain, care reinterpreteaza retetele traditionale intr-o maniera noua pentru acea epoca. Spre finalul secolului apare unul dintre titlurile care marcheaza si in prezent numele brandului: Apres L’ondee.

Daca la inceput parfumurile Guerlain erau inspirate de personalitatea fiecarui client, treptat esentele create de mostenitorii lui Pascal deriva din anumite notiuni abstracte, ce ii inspira pe fiul si pe nepotul sau. Astfel, in 1912, apare ceea ce insasi Jacques spunea ca simbolizeaza momentul sau preferat din zi. l’Heure Bleue capteaza in compozitia sa filozofia unei clipe, cea in care timpul ramane suspendat, iar omul se afla in armonie cu lumea acoperita de razele discrete ale apusului.

In timpul expozitiei de arte decorative initiata in anul 1925, Guerlain acapareaza atentia publicului cu un nume ce avea sa revolutioneze complet identitatea brandului. Shalimar reprezinta titlul aflat la vremea aceea pe buzele tuturor si despre care se spunea ca este rezultatul unei nesabuinte de-a lui Jacques. Barfele de salon vehiculau ca acesta ar fi transformat claiscul Jicky in capodopera Shalimar turnand peste acesta cateva picaturi de vanilie sintetica, doar pentru a experimenta ceva nou. Astfel, rezultatul a fost un adevarat concept creativ, ambalat intr-o poveste orientala cu iz de legenda.

Guerlain continua sa devina o revelatie pentru lumea parfumurilor chiar si dupa etapa de tacere din timpul celui de-al doilea Razboi Mondial. In prezent, creatiile brandului raman la fel de evocatoare si dau glas in continuare interpretarilor estetice ale creatorilor sai. De la Idylle Creation, pana la La Petite Noir, totul vorbeste despre lux, faima si despre pasiunea de a provoca senzorialul.

Infoparfum - Informatii, pareri si recomandari din lumea parfumurilor
Register New Account
Reset Password
Sari la bara de unelte