Parfum Givenchy

Parfumuri Givenchy - esente moderne, pline de personalitate

Brandul Givenchy si ale sale parfumuri opulente, luxuriante

hubert givenchyIn anul 1957, Hubert de Givenchy a decis sa inceapa crearea de arome cu ajutorul fratelui sau, Jean Claude. Primul parfum Givenchy pe care l-a proiectat a fost configurat exclusiv pentru Audrey Hepburn, numele acestuia fiind concentrat de sintagma „L’Interdit”. Conform legendei, numele sau isi are originea intocmai in vorbele frumoasei Audrey, care la auzul faptului ca al sau parfum ar urma sa fie comercializat a exclamat: „Dar este parfumul meu, iti interzic!” Cu toate acestea, ea accepta, fara consideratie, sa pozeze pentru afisul publicitar al parfumului. Nu-i de mirare acest lucru, avand in vedere faptul ca ea a fost una dintre primele muze ale cinematografiei, dar si ale industriei de parfumuri. In acelasi an, Hubert a creat parfumul „Le De”.

1959 a fost anul in care alte doua arome au ajuns in lumina reflectoarelor, respectiv „Monsieur de Givenchy” – un parfum emblematic pentru publicul masculin, dar si „Vetyver Water”- esenta care avea sa devina semnatura lui Hubert. „Givenchy III” a fost lansat cu fast in anul 1970, acesta fiind un cifru care se adreseaza femeilor ce depasesc varsta de 30 de ani. Distins, elegant si plin de rafinament. In stare proaspata, parfumul se deplaseaza de la o nota verde revigoranta spre un cumul greoi de trandafir si iasomie, un spectacol floral care acompaniaza de minune trasaturile angelice ale femeii contemporane. Pentru partea masculina complementara a aparut, patru ani mai tarziu, parfumul „Gentleman”, unul dintre cele mai sofisticate parfumuri Givenchy.

In anul 1973, Hubert de Givenchy a lansat o colectie de parfumuri Givenchy barbatesti denumita „Gentleman”, aceasta fiind, in sinea lui, sinonima cu eleganta tipica publicului masculin. In urma acestui tribut adus barbatilor de pretutindeni, el a castigat premiul „Golden Trimble Award”. Alaturi de imaginea sa, in anul 1987 brandul  devine un punct de referinta pentru gama produselor de ingrijire adresata copilasilor prin intermediul parfumului „Tartine et Chocolat”, o esenta proaspata, fructata, cu un iz tonic de citrice.

Doar un an mai tarziu, LVMH a cumparat brandul Givenchy, pentru ca la varsta de 68 de ani, respectiv in anul 1995 – Hubert sa renunte la conducerea companiei sale. John Galliano si Alexander McQueen au fost cei doi urmasi, asta pana a venit randul lui Julien MacDonald, in anul 2001. La dezvoltarea brandului a contribuit si Ricardo Tisci, acesta oferind un reviriment companiei in anul 2005, dar si colectiei de parfumuri Givenchy.

Creatiile ce au purtat semnatura acestei case nu au intarziat sa-i uimeasca pe cei pasionati, nume importante fiind „Xeryus”- 1986, „Amarige” – 1991, respectiv „Organza” – 1996. In anul 1998, parfumul ” π” („Pi”) a fost dedicat fortei interioare a omului, care prin energia si prin dorinta sa de a cuceri lumea reuseste sa exceleze in ceea ce face. Bineinteles, o importanta contributie a avut-o si Serge Manseau, maestrul care a reusit sa ofere fundamentul arhitectural al unei sticle geometrice, un vesmant din cristal care a impresionat prin liniile sale pure.

„Organza” a primit un tribut in anul 1999, respectiv parfumul „Organza Indecence”, esenta care a surprins publicul feminin prin intermediul tunicii drapate trasate in jurul sticlei, o piesa vestimentara care sublinia formele voluptoase ale femeii. In aceeasi nota cu silueta de clepsidra, „Organza Indecence” este o aroma mult mai senzuala decat varianta clasica, lansata cu trei ani inainte in gama selecta a parfumurilor Givenchy.

Totusi, se poate spune ca anul 2003 a fost unul cu un real impact asupra casei de moda, in acest an ajungand in centrul atentiei creatia „Very Irresistible” – o sticluta fragila, inalta, in al carei continut jonglau notele primavaratice de trandafir. Liv Tyler – imaginea parfumului „Very Irresistible” a primit, drept recunostinta, un buchet unic de arome – acesta ascunzand in sufletul sau mirosul special al trandafirului de mai.

Istoria parfumurilor Givenchy era departe de a se fi terminat, dovada fiind lansarea creatiei „Ange ou Demon” in anul 2006, muza sa fiind Marie de Villepin. Foarte multe de spus despre miracolul oriental – floral „Ange ou Demon”, unul dintre cele mai longevive si bine vandute parfumuri Givenchy. Nici gama „Play” nu a fost una lipsita de succes, mai ales ca brandul s-a asociat cu imaginea apreciatului cantaret Justin Timberlake, profitand in continuare de geniul creator al lui Serge Manseau – care, si de aceasta data, a gandit o sticluta unica sub forma unui dispozitiv multimedia.

Ultimele arome aduse in parfumerii de brandul Givenchy au fost „Le Secret”, ambasadoare fiindu-i actrita Uma Thurman („Kill Bill” – film de referinta), precum si „Dahlia Noir”, un parfum lansat nu mai tarziu de anul 2012.

Infoparfum - Informatii, pareri si recomandari din lumea parfumurilor
Register New Account
Reset Password
Sari la bara de unelte